Władysław Jakub Król

Władysław Król
Szachista Korespondencyjny
Senior Internactional Correspondence Chess Master (SIM) ICCF
Białystok, POLSKA

Witam miłośników szachów i zapraszam do zapoznania się z moim dorobkiem,
szczególnie z moimi często nowatorskimi pomysłami debiutowymi:
GAMBIT + SUPER-GAMBIT (ofiara figury w debiucie).

Translate

niedziela, 16 sierpnia 2020

20-lecie moich startów w grze korespondencyjnej

Na przełomie siernia i września 2000 r. rozpocząłem pierwsze turnieje za pomocą poczty elektronicznej na stronach ICCF i IECG. Mija więc 20 lat, w czasie których rozegrałem około 1600 partii. W większości z nich wykorzystywałem własne pomysły debiutowe często odchodząc od teorii debiutów. W dużym stopniu wykorzystywałem swoje paroletnie doświadczenie z gry korespondencyjnej za pomocą poczty w latach 1967 -1972 startując w w eliminacjach i półfinale 14-tych Mistzostw Polski. Późniejsze doświadczenia zdobywałem podczas rozgrywanych partii z dostępnymi programami szachowymi na komputerach.

Korzystając z okazji okrągłej rocznicy 20-lecia moich startów, pragnę wskazać zaglądającym na ten blog, te moje debiutowe gambity, które sprawiły mi największą satysfakcję w póżniejszych komentarzach internetowych.

1. Obrona Sycylijska: 1. e4 c5 2. f4 d5 3. Sf3 d:e4 4. Sg5

2. Obrona Francuska: 1. e4 e6 2. f4 d5 3. Sf3 d:e4 4. Sg5

3. Obrona Caro-Kann: 1. e4 c6 2. f4 d5 3. Sf3 d:e4 4. Sg5

4. Partia Hiszpańska: od strony czarnych: super-gambit (poświęcenie skoczka na polu g4)

5. -- : -- : od strony białych : - - : - - ( - - : - - na polu g5)

6. Partia Włoska : od strony białych : super-gambit ( pośwęcenie skoczka na polu g5)

7. - - : - - : - - : - - : - - : - - ( - - : - - na polu g4)

Wiele partii według w/w debiutów znajduje się w moich wcześniejszych postach na tym blogu, natomiast o wiele więcej można znaleść w bazach partii dostepnych w internecie.

Bardzo proszę zaglądających na ten blog o komentarze.

Z góry dziekuję i pozdrawiam Wszystkich jubileuszowo!

1 komentarz:

  1. Obrona sycylijska oraz francuska to obrony które na zawsze zostaną w moim sercu <3

    OdpowiedzUsuń